Matrox G 450

Rudolf Ulc Rudolf.Ulc na oku-st.cz
Úterý Leden 29 14:06:14 CET 2002

Dobrý den

> pořádku. Při
> refresh je mimo
> přepnout do
> >
>Take nemam s G450 & RH7.2 zadny problem,
>zkousel jsem to prepinat asi 50x,
>ten problem bude mit asi monitor,
>ta ADI asi neni zadny zazrak (frekvencne).

Trochu jsem pokročil v řešení problému:

1. ADI 6P má psané 160 Hz vertikálně 95 kHz horizontálně.
2. Pokud v lilo nemáte vga=něco tak je vše v pořádku
3. Pokud máte v lilo třeba vga=7 tj. přepnutí na 132x25 znaků jako já, monitor nahlásí refresh out of range

Dalším zkoumáním jsem zjistil toto:
4. je-li rozlišení xwindow 1280x1024 85 Hz tak při přepnutí zpět se objeví refresh out of range.
5. je-li rozlišení xwindow 1024x768 a asi také 85 nebo  90 Hz textový mód se obnoví s vertikálním refreshem 167 Hz !!!,
    což monitor s odřenýma ušima snese.

Hledáním v konferencích na www.xfree86.org jsem zjistil, že můj problém se již objevil a mám patch na XWindow 4.1.0, který
by mohl řešit problém - vyzkouším ho večer. Jestli je chyba už opravena v XWindow 4.2.0 to nevím.

Problém se týká možná i Matrox G550.

Ing.Rudolf Ulč
Okresní úřad Strakonice
rudolf.ulc na oku-st.cz