OT: pomoc

Ing. Miloslav Ponkrác miloslav.ponkrac na infos.cz
Úterý Leden 29 20:04:53 CET 2002

>Nevite o nejake dobre knize o linuxu pro me? Muj problem neni bash, ale
>pochopit, jak se co dela.
>Prominte mi ten tragicky vylev.

Já jsem do ovládání Unixu pronikl celkem s lehkostí, a to díky:

a) Knize od pana Brodského a Skočovského, která se jmenuje Operační systém
UNIX a jazyk C. Dokonce jí půlku najdete na internetu na www.skocovsky.cz,
bohuzel ale prave tu část, která vám moc nepomůže, protože je uvedena část
ohledně jazyka C a implmentace jádra.

b) Díky znalostem MS-DOSu. Nezlobte se na mě, ale MS-DOS jednak něco z Unixu
ukradl, a jednak princip ovládání MS-DOSu je velmi podobný příkazové řádce v
Unixu.

Problém je, že je potřeba se nejdříve seznámit se základy Unixu. Stejná
blbost je třeba učit se programovat v C++ pomocí příručky Borland C++
Builderu. Velmi se mi osvědčilo si o tématu, které chci zvládnout najít
knihu z doby, kdy to téma vznikalo. Proto říkám, že Unix (a tím pádem i
začátek Linuxu) nejvíce pochopíte z knih alespoň 10 let starých o Unixu.

S pozdravem

Miloslav Ponkrác