Dual boot s win xp

Stanislav Meduna stano-cznews na meduna.org
Úterý Leden 29 18:54:24 CET 2002

On Tue, 29 Jan 2002 07:45:47 +0000 (UTC), Tomas Dudasko wrote:

: Budu se poustet do pokusu s timto a nez se do toho pustim, ma tu nekdo
: nejake zkusenosti s instalovani linuxu proti win xp?

Bez problemov - najprv XP-cka, potom Linux s bootloaderom
vo svojej particii.

: nepredpokladana prekvapeni, nebo zda ma jiz vychytane nejake finticky

Nedavat bootloader do MBR; pokial instalacia Linuxu ponukne
vytvorenie bootovacej diskety, suhlasit s tym; no a mat
v zalohe tomsrtbt alebo nieco podobne, co sa da bootnut
a cim sa daju opravit pripadne skody, poeditovat konfiguracia
loadra, menit aktivne particie a.p.

Ak sa prilis bojite, urobte si s pomocou toho tomsrtbt zalohy
MBR a prvych sektorov jednotlivych particii.

Aha, este jedna vec - LILO od ktorejsi verzie vtipne "schovava"
oddiely, zrejme aby sa windoze nepomiesali pismenka. Vysledkom
je, ze bootnete do Linuxu, bootnete naspat a XP nevidia disk,
ktory predtym videli. LILO to robi uz davnejsie, XP su ale
prve windowsy, ktorym to vadi (w2k ten flag este ignorovali).
Takze ak pouzivate na vymenu dat medzi Linuxom a win nejaku
FAT32 particiu, najdite s v dokumentacii lilo sekciu
change-rules. Presne vam to neviem popisat, mam grub a ten
stary lilo.conf je uz vo vecnych lovistiach (a z backupu sa
mi ho tahat nechce). Kym som na to prisiel, tiez mi to
chvilu trvalo a podozrieval som vsetko ine, len nie LILO.

Zdravi
--
                                       Stano