OT: barevna kalibrace monitoru

Středa Leden 30 01:27:06 CET 2002

On Mon, 28 Jan 2002, Stanislav Meduna wrote:

> "Pavel Kankovsky" <peak na argo.troja.mff.cuni.cz> schrieb im Newsbeitrag
> news:20020127214023.F0.0 na bobanek.nowhere.cz...

> To pravda funguje, pokial funkcia jas = f(hodnota na vstupe) zodpoveda
> funkcii, ktoru gamma vyjadruje. A prave o tomto u LCD monitorov
> trochu pochybujem, ta technologia je podstatne ina a u LCD-cok
> za znesitelnu cenu sa tym sotvakto nejako zvlast zaoberal.

Samozrejme muzu postup opakovat a po zjisteni spravne hodnoty pro 50% jas
stejnym postupem hledat 25% a 75% jas atd...

On Mon, 28 Jan 2002, Jan Houstek wrote:

> Nebo snad X-ka umi neco obecnejsiho nez gamma-korekci (v principu by
> to nemel byt problem, protoze kdyz uz umi gammu, tak to musi pres
> nejakou funkci prepocitavat a nevidim duvod, proc by se nedala vymenit
> za neco jineho) ?

Jenom mame zdrojaky, tak jsou schopnosti omezeny jen tim, co si tam
dokazeme naprogramovat, ze ano. :)

On Mon, 28 Jan 2002, Stanislav Meduna wrote:

> Nevyznam sa v tom natolko, aby som vedel posudit, co z toho
> pokryvaju Xcms* funkcie a co chyba uplne.

Xcms poskytuje predevsim API, pomoci ktereho muze program konvertovat
barvu z nejakeho abstraktniho prostoru (ruzne CIE nevimco) do RGB, pricemz
ma k dispozici informace o tom, co je zarizeni schopno zobrazit, a
funkce pomahajici se s tim vyporadat. Nevim, nakolik se implementace
dokaze vyporadat s nelinearitou RGB na konkretnim zarizeni, snad umi gama
korekci, ale slozitejsi upravy je asi stejne lepsi delat uvnitr serveru
(Xcms funguje na strane klienta).

> Obavam sa ale, ze pre rozumnu pracu je treba kalibrovat cely workflow
> (scanner - zobrazenie - tlaciaren) a z toho X zial pokryva len to
> prostredne.

To je sice pravda, ze X nepokryva skenovani (tisk volitelne ano, ale nemam
dojem, ze by extenze Xprint byla moc popularni), ale nevidim zadny rozumny
duvod, proc by melo.