OT: barevna kalibrace monitoru

Stanislav Meduna stano-cznews na meduna.org
Pondělí Leden 28 20:00:21 CET 2002

On Mon, 28 Jan 2002 08:44:16 +0000 (UTC), Jan Houstek wrote:

: Nebo snad X-ka umi neco obecnejsiho nez gamma-korekci (v principu
: by to nemel byt problem, protoze kdyz uz umi gammu, tak to musi
: pres nejakou funkci prepocitavat a nevidim duvod, proc
: by se nedala vymenit za neco jineho) ?

Pocul som, ze sa nieco chysta, ale mozem si to s niecim mylit.
Rozhodne by bolo nacase, aby X nejaky standardny color management
podporovali. High-end monitory mavaju kalibracne data prilozene,
windoze si s tym poradia uz od dob 95, v Linuxe mame zatial smolu.

Nevyznam sa v tom natolko, aby som vedel posudit, co z toho
pokryvaju Xcms* funkcie a co chyba uplne. Obavam sa ale,
ze pre rozumnu pracu je treba kalibrovat cely workflow
(scanner - zobrazenie - tlaciaren) a z toho X zial pokryva
len to prostredne.

Zdravi
--
                                   Stano