OT: zachrana dat z hdd

Středa Leden 30 19:28:38 CET 2002

On Wed, 30 Jan 2002, Jan Nováček wrote:

>   měli jsme server s SCSI, řadič Adaptec 2940 a 4 HDD.
>   Včera "klekl" řadič. Nevěděli jsme, co je za problém, proto jsme
>   zkoušeli několikrát server zapnout. Odešly všechny 4 hdd...
>   Samozřejmě nějaké zálohy máme, ale ne úplně aktuální.
>   V jednom disku odešla elektronika (zkusím sehnat stejný disk a
>   vyměnit) ostatní se ještě "roztočí", ale to je vše.

To jako radic odpalil cele disky? Hmm...

>   1. existuje utilita, která z toho ještě nějaká data vydoluje?

Softwarova asi tezko, kdyz se ten disk nechce se svym okolim bavit.

>   2. popřípadě nevíte o firmě, která by nám data zachránila ?
>    (jaká je prosím orientační cena za zachráněná data? Jde mi opravdu
>    jen o cca cifru pro šéfa)

Jak uz nekdo zminoval, je to firma TDS. Pokud neni disk (plotny) poskozeny
fyzicky, tak by to mohli opravit. Ceny maji, jestli se dobre vzpominam,
konstruovane tak, ze je vicemene fixni poplatek za pocatecni posouzeni
problemu a pak je cena podle kapacity. Presnou vysi neznam, ale vychazelo
to radove zhruba na cenu noveho disku teze kapacity. :)

Pokud jsou plotny poskozene, tak to umi v ramci moznosti rekonstruovat
nektere zahranicni firmy, ale za mnohem vetsi penize.