Šups lilo na disketu bez Yastu

Čtvrtek Leden 31 11:08:29 CET 2002

On Wed, 30 Jan 2002 SuSE.Linux na seznam.cz wrote:

> Nene, startuji počítač tak, že mám lilo na disketě (v něčem podobném jako je
> MBR - je to pár byteů [jen blikne LED-dioda a je to uložené; téměř ani
> nezapíše hlavička na disketu - jen lehce], teď mi vypadl z hlavy ten termín
> pro disketu - ale tohle přesně dělá Yast !!!) a ne v MBR na HDD !!!

Na diskete je to proste bootovaci sektor (nebo by se mohlo rikat boot
record...bez master, protoze je tam jen jeden).

Data a kod, co pouziva lilo, se sklada ze tri casti: je to loader
ulozeny v boot sektoru, "second stage loader", ktery se bezne nachazi
v /boot/boot.b, a datovy soubor obsahujici zkompilovanou konfiguraci
a informace o tom, odkud lze nacist image jadra, ktery se typicky nachazi
v /boot/map. Lokace vsech techto casti lze nastavit vicemene libovolne za
predpokladu, ze je bude pri startu BIOS schopen a ochoten nacist.
Pokud chcete na disketu ulozit jen boot sektor a mate fungujici
/etc/lilo.conf, pak v nem staci jen zadat "boot=/dev/fd0". Dokonce by
to melo byt mozno (s vyssi prioritou nez maji udaje v konfiguraku) zadat
na prikazove radce, snad neco jako "-b /dev/fd0".

P.S. Staci srozumitelne vysvetlit problem.
P.S.2. Opravdu, ale opravdu srozumitelne, je to popsano v dokumentaci.
Zkuste se nekdy podivat do /usr/doc/lilo*.