Profi mount forever !!!

Kebert Martin mkebert na seznam.cz
Čtvrtek Leden 31 09:36:40 CET 2002

Eh, 'profi mount !!!' skoro si koledujete, ze Vam nikdo neodpovi :-)

> 1) příkazem "mount" připojit (čtení, zápis) FAT32 včetně správné podpory
> čestiny a taky udělat to, aby při kopírování z Ext2 se nechtěly přenášet
> práva - hlásí to potom v Midnight Commanderu "Cannot chown target file ...
> Operation not permitted"

mount /dev/sda1 -t vfat /Stodola -o iocharset=iso8859-2,codepage=852,quiet

'iocharset=iso8859-2,codepage=852' se mi stara o ceske nazvy souboru a
adresaru.
'quiet ' se stara o vynechani tech hlasek 'Operation not permitted' apod.,
protoze vfat prenasi do 'klasickejch' unixovejch prav ty DOSovsky ( i kdyz
jsem nepochopil jak a co kopiruje). Jediny, co jsem zjistil je, ze pokud
DOSsoubor ma atribut read-only, tak primountenej do Linuxu nema vlastnik
pravo zapisu. Treba :
-rwxr-xr-x    1 root     root          244 led 17 21:11 autoexec.bat
-r-xr-xr-x    1 root     root         1682 led 17 10:26 msdos.sys

Mozna se bude nekdy hodit pridat k tem opsnum neco jako 'umask=000' a/nebo
uid=<x> a gid=<y>( default je uid, gid a umask podle toho uzivatele, ktery to
primountil).

> [...]
> práva - hlásí to potom v Midnight Commanderu "Cannot chown target file ...

V podstate to same jako pro bod 1.
Ja mam v fstabu
/dev/sda1  /Stodola  vfat
user,nodev,noexec,iocharset=iso8859-2,codepage=852,quiet 0  0

(je to jedna radka)

Co se tyce bodu 2 a 4, tak to Vam na to nic nereknu neb jsem u sebe NTFS
jeste nepotkal.

Vychazel jsem z popisu, ktery je v
/usr/src/linux/Documentation/filesystems/vfat.txt a z man 8 mount. A mozna
bych si to mel precist jeste jednou. Treba prijdu na neco lespiho.

--
S pozdravem

Kebert Martin <mkebert na seznam.cz>