OT: pomoc

Ing. Miloslav Ponkrác miloslav.ponkrac na infos.cz
Čtvrtek Leden 31 11:59:03 CET 2002

>Proc ne? At si wokna delaji co chteji. Proc by mel linux sbirat
>uzivatele? Na co jsou uzivatele, kteri jsou lini si precist manual? Ti
>neposlou ani bugreport natozpak aby prispeli nejakym kouskem kodu.

>Mnozstvi uzivatelu linuxu nema na vykon meho www serveru vliv.

Můj názor je, že počet uživatelů systému a výkon Vašeho serveru mají mezi
sebou závislost. Jsem o tom přesvědčen. Všiml jsem si, že v posledních
letech hodně open source programů se soustředilo na zkvalitnění svého portu
na Windows. A je to logické. Sám osobně bych chtěl, když udělám dobrý
program, aby ho používalo co nejvíce lidí. A tak se časem stejně soustředím
a dám nejvíce energie do portu na systém, kde je nejvíce uživatelů. Jinak
řečeno vývojáři programů budou dávat nejvíce energie do OS, který má nejvíce
uživatelů. Já sám raději vyvíjím program, pro který vidím uživatele, a
nehraju si na hospodského na Mýtince.

Mohu porovnávat, například grafické vim na Windows překonává IMHO vim na
Linuxu. Netscape Navigator na Windows, proti tomu jsem měl dost výhrad, ale
na Linuxu to bylo daleko horší. Ještě, že se vyvíjí Mozilla. Atd..

Existují čistě Unixové programy, které využívají rozhraní Unixu, a těžko je
portovat, ale stejně to někdo časem doplní i do jiných systémů. Například
CVS v módu pserver nelze přeportovat na Windows jen kvůli použité funkci
fcntl. Myslím, že brzy to někdo opraví, apod..

Pro jistotu napíšu, že mám rád Linux, ale v poslední době se držím
filozofie, že pokud možno nepoužívám programy, které nejsou k dispozici na
všech mnou používaných platformách. Windows se prostě ve své práci nemohu
vyhnout.

S pozdravem

Miloslav Ponkrác