pomoc - trochu jiny pohled

Ing. Miloslav Ponkrác miloslav.ponkrac na infos.cz
Čtvrtek Leden 31 14:59:17 CET 2002

>Chybějící ovladače pro nový HW by snad asi nevadily, jako chybějící
>dokumentace k HW. Nedávno jsem sháněl ovladač pro Kodak DC40.
>Našel jsem jen ovladač pro DC50, který byl evidentně psán metodou
>pokus-omyl. Podle protokolu, který jsem z něj vysledoval, bych
>neměl problém si ten ovladač napsat sám, bohužel protokoly DC40 a
>DC50 se od sebe liší a nemám tolik času na experimenty tohoto druhu.
>
>Co z toho vyplývá? Nemusíme tlačit na výrobce HW, aby nám dodali
>ovladače pro Linux. Vždyť na světě je něco kolem stovky OS, to
> [...]

Myslím si, že lepší je skutečně dospět do stavu, kdy výrobce HW napíše
všechny potřebné ovladače sám. Což znamená dospět do stavu, kdy jednak se to
bude pro výrobce vyplácet, a poskytnout ze strany Linuxu podporu pro výrobce
ovladačů.

Uznávám, že výrobce nebude podporovat stovky OS. Ale na druhé straně si
nedokážu představit, že by nadšenci napsali pro všechny OS ovladače. Stejně
u těch méně používaných OS to skončí tak, že budou podporovat jen malou
podmnožinu HW. Tudíž je to téměř stejný stav jako kdyby výrobci napsali
ovladače sami.

S pozdravem

Miloslav Ponkrác