Radic s FAST COM portem

Michal Dobes dobes na tesnet.cz
Čtvrtek Leden 31 17:05:03 CET 2002

Marek Kriz wrote:
> Potřeboval bych řídit externí ISDN modem (Microcom Porte) nějakým
> řadičem s FAST COM portem, t.j. rychlejším, než je běžná 16550
> (115.200). Můžete mi doporučit výrobce/model/obchodníka pro ISA a PCI
> varianty a v kterých kernelech již jsou tyto modely podporovány?
> Předpokládám totiž provoz na spřažených B kanálech. Cenu takovéhoto
> provozu neřešte.

Na PCI i ISA treba karty MOXA, umi behat do 460 kb/s a drivery pro
linux jsou u karet. Trosku vetsi cena, za 4 porty cca 8 kKc.
Na ISA se da koupit dvouportove karty s 16c550 u kterych se da
jumprem prenastavit nasobitel. Date si ho na 4x a skutecna rychlost
je 4x vetsi nez nastavuje soft. Bezne umi do 960 kb/s. Funguje
s beznym UART driverem z jadra. Cena cca 1-2 kKc.
Obe reseni pouzivana k plne spokojenosti nekolik let v podobnem
nasazeni. Moxa karty vam proda kdokoliv, kdo se zabyva prodejem
prumyslovych PC a ty druhe s trochou snahy doda snad kazdej
prodejce.

	Majkl