pomoc - trochu jiny pohled

Ing. Miloslav Ponkrác miloslav.ponkrac na infos.cz
Čtvrtek Leden 31 17:07:28 CET 2002

Víte, každý systém se dostane na křižovatku. Linux potřebuje jednak nové
uživatele, jednak nové programátory jádra a aplikací. Po nějakém čase totiž
složitost systému naroste. Mě by třeba zajímalo, jak by dnes bylo těžké stát
se programátorem jádra. To jest, za předpokladu, že jsem zkušený programátor
obeznámený s principem Unixu do hloubky. Možná i tady Linux bude muset
reagovat. Teď třeba dám pár otázek, na které odpověď neznám, ale dle mého si
je musí každý OS jednou položit.

Existuje jiná dokumentace Linuxu, než zdrojáky jádra? Existuje možnost, jak
něco naprogramovat do jádra jinak, než že se stát osobním přítelem jednoho
člověka, který má patent na jméno Linux? Je jádro dobře strukturováno a
dekomponováno jako projekt? Kde jsou popsány interface mezi jednotlivými
komponentami jádra? Kdo se vlastně stará o architekturu jádra, a kdo ji
shvaluje? Neodrazuje dnešní stav jádra nové zkušené programátory, kteří se
raději budou věnovat něčemu jinému? Nehřeší dnes způsob vývoje jádra na
přebytek lidských sil? Jaká je metodika testování jádra? Je dnešní způsob
řízení vývoje jádra udržitelný i do budoucna?

Jaká je podpora jádra pro možnost vývoje binárních ovladačů od výrobců
hardware?

Existuje dnes dostatečně stabilní prostředí pro vývojáře aplikací? Je nutné
se specializovat na určitou distribuci, a nebo lze udělat aplikaci
přenositelně? Je nutné pro každou distribuci vytvářet jiný typ balíčku?
Proč? Jak moc jsou určité věci ve všech distribucích standardizovány?
Existuje jedno místo, kde jsou závazné standardy pro Linux popsány, které se
Linux do budoucna zaváže respektovat?

Atd..

Tímto nemyslím nic jiného, než že Linux je složitý projekt, jehož složitost
s časem roste.

S pozdravem

Miloslav Ponkrác