instalace RH 72 na ide RAID Promise - oprava

Radek Vybiral Radek.Vybiral na vsb.cz
Čtvrtek Leden 31 17:48:57 CET 2002

On 31 Jan 2002, Pavel Lisy wrote:

> Presna verze je Promise FastTrak100 "Lite" a je soucasti desky Asus
> TUSL2

> spravne je to
> /dev/hde
> /dev/hdg

Mam desku MSI, ktera ma stejny radic.
Radic neni HW Raid, je to softwarovy. Pokud ten RAID vytvorite pomoci
programu v BIOSu, budou spokojeny vsechny Win systemy, vysledkem je totiz
jeden velky disk.

Vyrobce Promise uspesne ignoruje posledni verze distribuci, cili v tomto
smeru neni mozne provest instalaci pres jejich ovladac v Linuxu.

Existuje Open Source projekt, ktery implementuje RAID 0 pro HTP a Promise
radice.
http://people.redhat.com/arjanv/pdcraid/ataraidhowto.html

Ja mam to stesti, ze Mandrake ma potrebne ovladace ve svych kernelech,
cili dmesg mi napise, ze mam detekovany dva disky, nasledne detekuje to,
ze maji na sobe i prislusne oddily.
Oddily se potom oznacuji jako /dev/ataraid/d0p1, coz znaci prvni oddil na
prvnim diskovem raidu.

Az sem je to pohoda, v dalsim kroku mam ale smulu, nebot instalacni
program nebere v uvahu takovato zarizeni a nenabidne mi instalaci na
prislusne oddily.

Nicmene da se tento problem resit tak, ze provedete instalaci na jiny disk
a pak ho prenesete na ten RAID0 disk, upravite napr. lilo.conf a lze to
pouzivat celkem bez problemu.

Problem, respektive wish list, jsem jiz poslal vyvojarum distribuce,
bohuzel zatim bez odezvy...
Zkusim beta verzi, zda se neco nezlepsilo.

R.V.