zachrana dat z hdd

Vladimir Rengevic vlado na grafon.sk
Čtvrtek Leden 31 23:49:09 CET 2002

Pekny den bez straty dat ;o)

> Na to netreba byt ani paranoidny, takuto "zalohu" urobi
> bezpredmetnou prvy zlodej...
>
> V podstate sa neda verit nicomu, co je na rovnakom mieste.
> Co sa mysli rovnakym miestom je pritom tiez vecou nazoru -

Kedze som to zvrtol na tuto temu ja trocha vysvetlim pointu - mam DTP
studio a zakazky sa robia priebezne. Kazda hotova ide vpodstate okamzite
na zalozne CD. O opakovatelnosti robot platia plne Murpyho zakony - teda
opakuje sa vzdy to co je problem najst a tak 90% archivu nikdy nepouzijem :o(
Ale ak nieco nejde z CD precitat zarucene to bude treba ;o)

No a teraz k tej "docasnej" archivacii - jedna sa permanentne o dost velke
mnozstvo dat (20GB HDD) ktore sa dost "podstatne" hybu - vo vecsine
pripadov su to obrazky o velkostiach 1MB az 100MB a dobou "pouzitia"
radovo dni, typicky okolo tyzdna (teda vecsina zakaziek ide po dvoch,
troch dnoch az tyzdni ako hotove do archivu). Zakazky spracovavane dlhsie
sa priebezne zalohuju na CD. Takze sa jedna vlastne len o potrebu archivacie
"predchadzajuceho dna" ak by spadol disk. Preto kopirovanie na druhy disk.
Aj ked je fakt ze blesk alebo odideny zdroj moze znicit obidva disky.
Idealnejsia by bola mozno paska, alebo disk v inom serveri (aj nad tym
som uz uvazoval).
Moja "lenivost" ohladom zalohovania bola sposobena jednoduchou
skusenostou - od nasadenia Linuxu ako servera myslim v roku 96 som
s nim nemal problem tykajuci sa straty dat ;o) Takze odchod disku
ma "prekvapil". A co je najhorsie disk za to chudak nemoze,
filesystem zlikvidovala odchadzajuca maticna doska zvucnej
znacky "Aristo" - prva a posledna co som kedy kupil :o((
Ale uz som ju spokojne zahodil za psom.

Ale vdacim jej za poucenie, ze zalohovat treba.

Vlado
----
Ing. Vladimir Rengevic
GRAFON dtp studio
Tranovskeho 19, Liptovsky Mikulas, Slovakia
phone: +421/44/5526153, fax: +421/44/5621454
mobil: +421/905/642799