IPv6 radvd a default route

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Úterý Červenec 2 14:53:19 CEST 2002

Michal Ludvig wrote:
: Jan Kasprzak wrote:
: >	Zkouseli jste nekdo provozovat IPv6 s dynamickou konfiguraci
: >pres radvd? Mam tady IPv6 nativne na ethernetu, jeden stroj ma SIT tunel
: >do sveta a bezi na nem radvd, a ted mam snahu pridavat dalsi dynamicky
: >konfigurovane stroje. Pokud nakonfiguruju manualne IP adresu a default
: >route,
: >tak to chodi. Pokud dam autokonfiguraci, je mi pridelena IPv6 adresa
: >na zaklade prefixu a MAC adresy, ale nenastavi se mi default route
: >pro 2000::/3.
:
: Tohle se mi taky nepodarilo nastavit, ale presto to funguje. Jaksi "od
: prirody" (=od nahozeni interfacu) mam default route na dev eth0. Jakmile
: se ze stroje chci spojit do sveta, tak se posle neco (asi icmp6) jen tak
: na drat a v zapeti router, ktery ma tunel, odpovi advertisementem, ze on
: se bude o tuhle route starat. Tim se mi nastavi
: default via fe80::24f:4eff:fe09:cbfe dev eth0
: a vsechno zacne chodit jak ma. Asi to ale neni moc systemove reseni.

	Aha. Tak treba to tak ma opravdu fungovat. To me nenapadlo
ze si nastavi default route pres link-local address. Akorat me pak nenapada
jak v tomhle pripade funguje source address selection, kdyz vlastne ven
jdu pres routu s link-local adresou.

	Potvrzuji, ze na RH73 se skutecne takto nastavi default route
(a to ::/0, nikoliv jen 2000::/3) automaticky.
:
: Me by zase zajimalo, jak pri startu zakazat nastavovani default route na
: vsechny interfacy, ktere mam. Po nabootovani muj stav vypada zhruba
: nasledovne:
:
: default dev eth0 [...]
: default dev eth1 [...]
: default dev ipsec0 [...]
: default dev cipcb0 [...]
: default dev cipcb1 [...]
:
: Pak je problem, ze kdyz nemam nahozen tunel (nebo mam, ale ma routu s
: vysokou metrikou), tak pri pokusu o spojeni se paket odesle postupne do
: kazdeho interfacu, nedostane odpoved, ceka nez vytimeoutuje a s trochou
: stesti se nekdy za par desitek vterin opravdu zacne neco dit (treba se
: to konecne spoji pres IPv4). Ted to resim tak, ze tyto default routy na
: nepotrebnych interafcech po startu rovnou mazu. Ale chtel bych to udelat
: tak, aby se vubec nenastavovaly. Nemate nekdo potuchu jak na to?

	Podle meho nazoru je nesmysl pouzivat IPv6 autokonfiguraci
na routeru - tam by snad melo byt vse nastaveno staticky anebo
potom routovacim protokolem, ne?

	V RedHatu se to asi udela tak, ze do /etc/sysconfig/ifcfg-<interface>
se prida IPV6_AUTOCONF=no.

-Y.

|----------- If you want the holes in your knowledge showing up -----------|
|----------- try teaching someone.                  -- Alan Cox -----------|