IPv6 radvd a default route

Michal Ludvig michal-linux na logix.cz
Úterý Červenec 2 13:56:58 CEST 2002

Jan Kasprzak wrote:
> 	Zkouseli jste nekdo provozovat IPv6 s dynamickou konfiguraci
> pres radvd? Mam tady IPv6 nativne na ethernetu, jeden stroj ma SIT tunel
> do sveta a bezi na nem radvd, a ted mam snahu pridavat dalsi dynamicky
> konfigurovane stroje. Pokud nakonfiguruju manualne IP adresu a default route,
> tak to chodi. Pokud dam autokonfiguraci, je mi pridelena IPv6 adresa
> na zaklade prefixu a MAC adresy, ale nenastavi se mi default route
> pro 2000::/3.

Tohle se mi taky nepodarilo nastavit, ale presto to funguje. Jaksi "od
prirody" (=od nahozeni interfacu) mam default route na dev eth0. Jakmile
se ze stroje chci spojit do sveta, tak se posle neco (asi icmp6) jen tak
na drat a v zapeti router, ktery ma tunel, odpovi advertisementem, ze on
se bude o tuhle route starat. Tim se mi nastavi
default via fe80::24f:4eff:fe09:cbfe dev eth0
a vsechno zacne chodit jak ma. Asi to ale neni moc systemove reseni.

Me by zase zajimalo, jak pri startu zakazat nastavovani default route na
vsechny interfacy, ktere mam. Po nabootovani muj stav vypada zhruba
nasledovne:

default dev eth0 [...]
default dev eth1 [...]
default dev ipsec0 [...]
default dev cipcb0 [...]
default dev cipcb1 [...]

Pak je problem, ze kdyz nemam nahozen tunel (nebo mam, ale ma routu s
vysokou metrikou), tak pri pokusu o spojeni se paket odesle postupne do
kazdeho interfacu, nedostane odpoved, ceka nez vytimeoutuje a s trochou
stesti se nekdy za par desitek vterin opravdu zacne neco dit (treba se
to konecne spoji pres IPv4). Ted to resim tak, ze tyto default routy na
nepotrebnych interafcech po startu rovnou mazu. Ale chtel bych to udelat
tak, aby se vubec nenastavovaly. Nemate nekdo potuchu jak na to?

Michal Ludvig