Prosba o radu

ADA ada na czechdress.cz
Úterý Červenec 2 19:18:24 CEST 2002

No.. právě teď jsem si ještě něco četl a tak mi i pomalu došlo, že to nebude
zrovna to samé :o). Ale jak to tak vypadá, tak použiju OpenBSD.. co jsem si
četl, tak konkrétně pro firewally se používá docela často. Každopádně,
jestli má někdo k tomu někdo nějakou připomínku tak sem sní.

Jinak ale děkuju..

ADA

"Michal Ludvig" <michal-linux na logix.cz> wrote in message
news:3D21CDB4.4030801 na logix.cz...
ADA wrote:
> Nyní k dotazu. V soucasné dobe potrebuju vyvorit firewall na nejakém PC.
> Jediné co vím z jistotou, ze by na nem mel bezet Linux.

Nechci vas od Linuxu zrazovat, ale OpenBSD je na firewally pomerne
sikovna zalezitost.

> Chtel bych pozádat o
> radu, jakou distribuci pouzít. Mela by splnovat následující pozadavky:
> - nemela by být prílis nárocná na PC.. ideálne tak P100

OpenBSD - bezi mi i na 486-kach se 16MB RAM.

> - jelikoz se jedná o PC, se kterým se nebude krome konfigurace pracovat,
tak
> by ani nemala tato distribuce zabírat prílis mnoho místa.. neco typu midi.
> Zádný X-windows apd nepotrebuju, stací aby mel bash ::o))

Zakladni instalace ma kolem 200MB. Osekat se to da na mnohem min.

> - mela by být co nejvíce spolehlivá s co nejméne bezpecnostními dírami

Za poslednich 6 let meli v defaultni instalaci jen jednu bezpecnostni
diru (aktualni OpenSSH < 3.4 bug).

> - mozná se ted bude nekdo divit, ale nezálezí mi na slozitosti nastavovaní
> apd. Chci to pouzít i k ucení se v linuxu, takze mozná i platí, cím
> slozitejsí tím lepsí.. nevím

OpenBSD rozhodne neni pro zarputile klikace.

> - aby si dobre rozumnel W2k Servama.

Jestli to ma jen routovat a firewallovat, tak tam neni moc co pokazit.

> - to by snad mohlo stacit..

Ano, OpenBSD by vam mohlo stacit ;-)

> Jinak nejaký clánky jsem si cetl na root.cz a docela me zaujal OpenBSD ,
ale
> zdání muze klamat a to obvzláste u cloveka, kterej linux videl leda tak na
> screenshotu:o).

Pro Vasi informaci: Linux != OpenBSD - jsou to rozdilne systemy, i kdyz
OpenBSD umi spoustet Linuxi binarky. Vice viz http://www.openbsd.org

Michal Ludvig