vadny HDD

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Čtvrtek Červenec 4 07:21:41 CEST 2002

> Jenom blbý výrobce nedokáže ošetřit chybový stav při ukončení dodávky
> proudu. Pokud power management disku zjistí výpadek proudu (pokles
> napájení), elektronika MUSÍ být navržena tak, aby byla schopna s energii z
> kondenzátorů ukončit potenciální destruktivní akce, tedy zápis, omnoho
> dříve, než začne zpomalování rotace média, nebo dojde vychýlení hlav ze
> stopy.

A ze jsem tak smely, k cemu je to dobre ?

Priklad ze zivota - zapisuji cca 10 MiB dat. Cast z nich je v kesi
disku (obvykle 0,5 - 2 MiB), zbytek system nestihne dodat kvuli
vypadku proudu.

Otazka : Jak si v tomto pripade predstavujete "ukoncit .. zapis drive
nez ..." ? Jaky je rozdil v tom, kdyz se disk pokusi zapsat vse (v
jeho pripade vse z kese) / resp. kdyz se dokonci zapis prave
zpracovavaneho sektoru (a hlavy se prakticky okamzite parkuji) ?

IMHO tomu davate tomuto problemu vetsi dulezitost nez si opravdu
zaslouzi. A krome toho pokud mam svoje data rad, budu pouzivat UPSku,
takze je stejne uplne jedno, ne ?

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s