EXT2-fs error

Tomáš Vondra vondra na tesmail.cz
Pátek Červenec 5 03:25:11 CEST 2002

JK> Zkuste ten disk prozkoumat pomoci badblocks...je pravdepodobne, ze jde o
JK> HW chybu.

JK> To co badblocks nadetekuje umi pak fsck castecne opravit (poznaci si vadne
JK> bloky a nepouziva je). Ovsem neni az tak ridkym jevem, ze se vadne bloky
JK> zacnou mnozit, kdyz je ten disk vadny...

Jak uz jsem psal, badblocks a fsck (resp. fsck -c) uz jsem pouzil,
pripadne chyby jsem odstranil. Chyba se objevovala stale dal, takze
jsem z CD nabootoval do rescue modu, vsechny oddily jsem znovu
naformatoval pres "mke2fs -c", tj. s kontrolou chybnych bloku a system
(RH 7.3) jsem opet preinstaloval. Nicmene se opet objevila stejna
chyba, takze jsem to zopakoval a nainstaloval to co tam bylo puvodne
(RH 7.1 CZ) a pekne slapalo. Opet stejna chyba, takze myslim ze
nainstalovany system na to nema vliv, bude to hw chyba.

Zkousel jsem prohodit disky a nainstalovat to na ten druhy, ale chyba
se ojevila znovu. Zajimave je, ze chyba se vzdy objevi na hda1,
alespon tak si v chybove hlasce

> "EXT2-fs error (device ide0(3,1)); ext2_check_page: bad entry in
> directory #30979: unaligned directory entry - offset=920,
> inode=1388815025, rec_len=53409, name_len=47"

vysvetluji identifikaci ide0(3,1). Predpokladam ze kdyby to byla chyba
konkretniho disku, asi by se to projevilo jenom na nem, ale takhle
vazne nevim co na ose "MB - disky - zdroj" by to mohlo pusobit.

Chyba se projevi kdyz na server pres sambu kopiruji zalohovana data,
takze predpokladam ze to bude mit neco se zatizenim disku a to bud v
souvislosti s vytvarenim docasnych souboru na hda1 nebo zatizenim
zdroje (200 W).

Po prvni instalaci, tesne predtim nez se tyhle problemy nejak
projevily, se kousnul system, a pricinu jsem videl v nedostatecnem
chlazeni procesoru (Pentium 200). Uz jednou nebo dvakrat za tu dobu co
ten pocitac mam (cca 7 let) se mi stalo, ze se vetracek zanesl prachem
a zastavil/zpomalil se. Stacilo ho proste vycistit nebo koupit novy a
vsechno fungovalo bez problemu dal jako po kazdem jinem padu systemu
(ne ze by to bylo bezne, ale stane se ze treba vypadne elektrika).
Nicmene nevim jestli to byla pricina/dusledek tech problemu, nebo
jestli to s tim vubec nesouvisi.

Predem diky za rady
Tomas