jednotky (was :Re: vadny HDD)

Michal Hajek hajek na nspuh.cz
Sobota Červenec 6 18:31:14 CEST 2002

David Rohleder wrote:
> Jo, jenomze vyrobci disku pouzivaji KB jako 1000B. A proto je v tom
> ten chaos.

Asi jste myslel kB, ne ? ;-)
A 1 kB _JE_ 1000 B, na tom existence ki, Mi & spol snad nic
nezmenila.  Mene informovane lidi (jako jsem treba ja :-)
to nezarazi :-)))
Mne to prijde, ze si pripadate nejak podvedeny (a nejste sam ;-),
kdyz udavana kapacita napr. 80 GB neni 80 GiB.
Vyrobci disku jsou v tom podle mne nevinne, proste pokud nejaky
program pocita, ze 1k = 1024, pak to evidentne neni spravne,
a TOHLE vede k chaosu - ze nekdo prezentuje 1k jinak, nez 1000.
Protoze ten program pak ukaze kapacitu toho HDD rekneme jako
74.5 GB a tedy LZE (nemluvi pravdu).

MH

Michal Hajek                   mailto:hajek na nspuh.cz