jednotky (was :Re: vadny HDD)

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Sobota Červenec 6 21:05:46 CEST 2002

Michal Hajek <hajek na nspuh.cz> writes:

> Asi jste myslel kB, ne ? ;-)
> A 1 kB _JE_ 1000 B, na tom existence ki, Mi & spol snad nic
> nezmenila.  Mene informovane lidi (jako jsem treba ja :-)
> to nezarazi :-)))

Jenze 1kB RAM neni 1000B ale 1024B, citite ten drobny rozdil? To
platilo minimalne do zavedeni jednotek ki, Mi. Zkuste si koupit RAM,
ktera ma 64 000 000 B. Povede se vam to?

Stejne tak na disku mate sektory treba po 1kB, coz je opet prekvapive
1024B.

Samozrejme spravne podle mezinarodnich jednotek by melo byt k=1000,
ale je proste fakt, ze se to tak nepouzivalo.

> Mne to prijde, ze si pripadate nejak podvedeny (a nejste sam ;-),
> kdyz udavana kapacita napr. 80 GB neni 80 GiB.

Mne jsou marginalni rozdily mezi 80GB a 81GB ukradene, zvlast kdyz
treba ext2 si pri normalnim mkfs vyhradi dalsich 5% pro roota.

Brno, Czech Republic