Formaty ulozeni mailu [Was: FS pro spoustu "pidi" souboru]

Neděle Červenec 7 17:24:29 CEST 2002

On Fri, 5 Jul 2002, Jan Houstek wrote:

> No, z hlediska rychlosti prace s adresarem, ktery obsahuje 800MB
> mailu, se mi jako nejpomalejsi jevi mailbox (je treba precist celych
> 800MB, pokud to neni nejak indexovane), lepe je na tom maildir (ovsem
> tam zase zalezi na tom, jak rychle zvladne OS a filesystem precist
> zacatky vsech tech pidisouboru). [...]

Hodne zalezi na tom, jak velke jsou jednotlive polozky. Jestlize mam
mailbox slozeny z 400 dvoumegabajtovych oblud, tak se to nepochybne znacne
zrychli. Jestlize mam ale 400 tisic dvoukilovych mailu, tak bude pro
libovolny fs asi dost uspech, kdyz nebude znatelne pomalejsi nez mailbox,
protoze procitanim hlavicek neusetrim vic nez 1/2-3/4 prace, ale ta
uspora stejne rychle zmizi ve ztratach zpusobenych rezii pri praci
s mnoha soubory a hlavne znacnym narusenim sekvencniho pristupu k disku.