Formaty ulozeni mailu [Was: FS pro spoustu "pidi" souboru]

Tomas Konir moje na molly.vabo.cz
Neděle Červenec 7 22:17:27 CEST 2002

On Sun, 7 Jul 2002, Pavel Kankovsky wrote:

> Hodne zalezi na tom, jak velke jsou jednotlive polozky. Jestlize mam
> mailbox slozeny z 400 dvoumegabajtovych oblud, tak se to nepochybne znacne
> zrychli. Jestlize mam ale 400 tisic dvoukilovych mailu, tak bude pro
> libovolny fs asi dost uspech, kdyz nebude znatelne pomalejsi nez mailbox,
> protoze procitanim hlavicek neusetrim vic nez 1/2-3/4 prace, ale ta
> uspora stejne rychle zmizi ve ztratach zpusobenych rezii pri praci
> s mnoha soubory a hlavne znacnym narusenim sekvencniho pristupu k disku.

To by byla imho dost silenost mit tolik souboru na FS.
Ale jen tak pro zajimavost jsem to zkusil a maildir s cca 300 000 maily se
nacital okolo 4 minut (velikost mailu prumerne 4 kila, byly to rozmnozene
maily z bugtraqu). A nedovedu si nad tim predstavit operace, jako razeni
podle vlaken a podobne.
(Filesystem byl XFS a bylo na nem celkem 500 000 souboru)

		MOJE

P.S. uz se tesim, jak to budu pri rychlosti XFS mazat

--
Tomas Konir
Brno