jednotky (was :Re: vadny HDD) - KONEC

Michal Hajek hajek na nspuh.cz
Pondělí Červenec 8 07:51:10 CEST 2002

Muj posledni prispevek k tomuto tematu :-)

David Rohleder wrote:
> Jenze 1kB RAM neni 1000B ale 1024B, citite ten drobny rozdil? To
> platilo minimalne do zavedeni jednotek ki, Mi. Zkuste si koupit RAM,
> ktera ma 64 000 000 B. Povede se vam to?

   Nepovede.. proc by melo ? A proc by mi to melo vadit ? To jsem nebyl
ja, komu trval na rozlisovani M/Mi :-)

> Stejne tak na disku mate sektory treba po 1kB, coz je opet prekvapive
> 1024B.
>
> Samozrejme spravne podle mezinarodnich jednotek by melo byt k=1000,
> ale je proste fakt, ze se to tak nepouzivalo.

   Muj osobni nazor je, ze tehdy se to zacalo pouzivat kvuli
relativni blizkosti tech cisel (1000 vs 1024) a ted se pouziva
1k jako 1024 proste ze setrvacnosti, protoze uz vetsina lidi
vi, o co jde a kolik se tim skutecne mini. Na druhe strane
ale stale mensina lidi vi, co je ki, Mi (delal jsem si mensi
pruzkum mezi znamymi, abych zjistil, jestli sem sam, komu
to uslo ;-).
   Protoze jsem cely tento thread zacal, s dovolenim ho uz
tedy ukoncim, jasno jsem si udelal :-)

Michal Hajek

Michal Hajek                   mailto:hajek na nspuh.cz