music

Zdeněk Böhm zdenek.bohm na gammarus.cz
Pondělí Červenec 8 10:44:04 CEST 2002

> Tohle by mne taky docela zajimalo. Existuje neco jako Cubase nebo
Cakewalk?
> Editace zvukovych vzorku, tvorba samplu, efektove procesory, notace ...

Existuje toho nekolik a jedno nefunkcnejsi nez jiny :-(((
Z vlastni zkusenosti:
MuSE - tusim ze http://muse.seh.de - (autor tvrdi, ze si vzal za vzor
Cakewalk) postavene na Qt pro KDE. Vyviji se pomerne rychle, i nekolik verzi
za tyden, ale je to bugovite jako prase a kazdou chvili to spadne. Po pul
hodine jsem tam nasel asi pet tak trivialnich chyb, ze mam pocit, ze autor
napise kopec kodu, aniz by to aspon zbezne vyzkousel a vypusti ho ven.
Jeden velky klad je, ze autor je celkem pohodar a vzapeti po ohlaseni chybu
opravi (a par dalsich prida :-)). O funkcnosti vypovida treba to, ze
nefunguje mixer (no, treba uz jo, naposled jsem to zkousel asi pred pul
rokem) - lepe receno, tvari se, ze funguje, ale zmeneny stav se zobrazi, ale
neulozi.
Jazz+ - vznikl uvolnenim nejakeho komercniho produktu a mam pocit, ze se dal
moc nevyviji. Me silne nevyhovoval. Nekde na strankach SuSE jsem ho videl
popisovat jako "nejlepsi OSS program na tvorbu hudby" (to v uvozovkach neni
presna citace, ale smysl vety byl zachovan) a pokud to tak je pak je to s
hudbou pod Linuxem hodne spatny :-((
Brahms - (puvodni jmeno KooBase - tenhle projekt ma pro zmenu za vzor
Cubase, ale autor byl donucen ho prejmenovat) jako MuSE postaven na Qt,
zdrojaky jsou k dispozici pro KDE 2.2 i pro KDE 3.0. Podle seznamu features
to vypada slibne, ale zadnou z verzi se mi _nikdy_ nepodarilo prelozit -
zkousel jsem asi tri. Binarni balicek k vyzkouseni jsem nikde nenasel.
Midimountain - postaven tusim na GTK, opet podle features slibne, preklad
skoncil na nejake chybe (nebyl to chybejici balicek).
Ostatni OSS software teto kategorie je povetsinou ve stadiu Alfa, nebo
planning, takze nepouzitelne. Po svych vlastnich zkusenostech musim rict, ze
v tehle oblasti je OSS proti komercnimu svetu o par stoleti pozadu :-(((

S pozdravem Zdenek Bohm