(x)emacs syntax highlight

Pavel Janík Pavel na Janik.cz
Úterý Červenec 9 19:45:42 CEST 2002

   From: Vaclav Peroutka <vaclavp na s3group.cz>
   Date: Tue, 09 Jul 2002 13:03:48 +0200

Zdravím,

   > Zajimalo by mne, jak udelat zvyraznovani textu v emacsu, ev. uzivatelske
   > "jazyky" ( napr. Specman). Pouzivam puvodni instalaci z RedHatu 6.2
   > (verze 20.7 mam pocit) a tam to nejak nejde ani v Xech ani na konzoli.

... použijte poslední releasnutou verzi. Upgradujte svoji distribuci.

   > Cetl jsem info, ale z toho moudry nejsem ani trochu a na www ve FAQ toho
   > taky moc neni.

Zapomněl jste na integrovaný manuál.

   > Jak se upravi tabulatory ? Mam rad tri mezery pro kazdou uroven, tam
   > jsou bohuzel jenom dve a jak to predelat, netusim.

Je to v manuálu:

emacs -q -f info -eval '(Info-menu "CC Mode" nil)' -eval '(Info-menu "Customizing Indentation" nil)'

   > Da se zobrazit do bufferu obsah nejakeho adresare, nebo musim nejaky
   > soubor odtud primo otevrit ?

Ano dá, je to opět v manuálu:

emacs -q -f info -eval '(Info-menu "Emacs" nil)' -eval '(Info-menu "Dired Enter" nil)'

   > A pak taky, jaky je prakticky rozdil mezi xemacs a emacs ? V tom
   > porovnani, co jsem nekde nasel, je to zpusobem "my mame tohle a oni to
   > budou mit v dalsi verzi" apod. Jde mi o bezne pouzivani jako
   > programatorsky editor, tzn. zadne velke/siroke pisma mne celkem
   > nezajimaji, ale nejake rozumne rozdily, pokud jsou.

;-) To je jako se zeptat, jaký je rozdíl mezi Red Hatem a SuSE Linuxem ;-)

   > Nejde mi o presny popis reseni, ale treba kde to najit, nejaky rozumny
   > tutorial a ne maglajz typu INFO...

V čem je maglajz? Vy jste info vůbec nečetl, tak proč říkáte, že je to
maglajz? Já si zase myslím, že manuál(y) k Emacsu je (jsou) jedním (jedny)
z nejkvalitnějších manuálů k softwarovému produktu vůbec.
--
Pavel Janík

Everything you can imagine has already been invented.
But not by everyone ;)
                  -- Hubert Mantel <mantel na suse.de>