prechod firmy na linux-dotazy -- delsi

goldenfish na www.techo.cz goldenfish na www.techo.cz
Středa Červenec 10 00:56:00 CEST 2002

 dobry den,

 dostal jsem nabidku z jedne firmy, ze chteji prejit na z windows na linux.
 a otazkou je jak to zrealisovat. par reseni uz mam. ale zustalo mi par
 nevyresenych dotazu. pozadam vase o zkusenosti. predem diky.
 nevyresene dotazy:

 1) na pocitacich by melo bezet prostredi KDE (2 nebo 3). KDE sice dobre
 vypada, ale je to velky zrout pameti a vykonu. rad bych rozebehl KDE na
 slabsich masinach (pod 200MHz) pomoci vzdaleneho X-serveru. stanice jsou s
 disky. otazkou je jake maji byt naroky na server(predevsim pametove) a
 kolik je mozno pripojit na tento server uzivatelu. na serveru by mimo KDE
 mel bezet i nejaky internetovy prohlizec(nejspise mozilla) a staroffice,
 (pripadne win4lin--> word a podobne nenahraditelne aplikace pod Win).
 server by mel byt neco oklo 2GHz, mnozstvi pameti neni problem.

 pametove naroky na aplikacni server ??

 2) kolik prenasi dat po siti X-server. Kde se to da najit na internetu ???
 ci vycist podobne informace o narocnosti X na sit ??

 3) instalace.
   na urcite kategorie pocitacu dle vykonu pro uzivatele na siti se
 sestavi nejaky balik aplikaci spolecne s nejakou linuxovou distribuci.
 a potom je treba tuto vyladenou distribuci naistalovat. jedna se ale o
 vetsi pocet pocitacu, radove pres stovku. a mam jeden cas.

 napadlo me kopirovat image ci obraz disku. ale kopirovat vzdy s jednoho
 disku na druhy, to bych mohl skoncit s instalaci za par mesicu.

 napad (mozna blbost). na kazdou volnou ksandu v pocitaci dat
 disk, pripadne sehnat jeste nekde IDE radice a kopirovat hromadne na silne
 masine naraz na treba 6 a vice disku. zprovoznit pripadne RAID (nemam s
 timto zkusenosti).
 je neco takovehoto mozne ?? pripadne ma s tim nekdo zkusenosti ??
 nejaky lepsi napad ??

 4) MS Exchange : linuxova nahrada ???

 predem diky za kazdy postreh.

 pokud mi toto linuxove reseni vyjde a (budu -li ho realisovat predevsim)
 jsem ochoten neco o tomto napsat. bez zaruky. zatim ale z duvodu
 financnich problemu nestiham.

--
******* Pavel 'Goldenfish' Kysilka ***********
*** Linux&multimedia&dv; PHP, C programator **