prechod firmy na linux-dotazy -- delsi

Pavel Trefný spork na sporknet.cz
Středa Červenec 10 08:17:05 CEST 2002

On Tue, 9 Jul 2002 goldenfish na www.techo.cz wrote:

> [...]
>
>  1) na pocitacich by melo bezet prostredi KDE (2 nebo 3). KDE sice dobre
>  vypada, ale je to velky zrout pameti a vykonu. rad bych rozebehl KDE na
>  slabsich masinach (pod 200MHz) pomoci vzdaleneho X-serveru. stanice jsou s
>  disky. otazkou je jake maji byt naroky na server(predevsim pametove) a
>  kolik je mozno pripojit na tento server uzivatelu. na serveru by mimo KDE
>  mel bezet i nejaky internetovy prohlizec(nejspise mozilla) a staroffice,
>  (pripadne win4lin--> word a podobne nenahraditelne aplikace pod Win).
>  server by mel byt neco oklo 2GHz, mnozstvi pameti neni problem.

Doporucuji pouzit >= 1GB a pokud na tom pojedete staroffice tak bych dal
jeste vic. Mohlo by to bezproblemu zvladnout 30 a vic uzivatelu.

>  pametove naroky na aplikacni server ??

male 128MB dostacujici.

>  2) kolik prenasi dat po siti X-server. Kde se to da najit na internetu ???

Najit to kolik prenasi dat asi nenajdete a narocnost samotnych Xek je
docela mala, pokud budete normalne pracovat
popripade si poustet nejakou muziku tak 600Kbit-2Mbit, pokud si pustite
video dosahnul jsem toho ze to jelo 94Mbit.

>  ci vycist podobne informace o narocnosti X na sit ??
>

>  3) instalace.
>    na urcite kategorie pocitacu dle vykonu pro uzivatele na siti se
>  sestavi nejaky balik aplikaci spolecne s nejakou linuxovou distribuci.
>  a potom je treba tuto vyladenou distribuci naistalovat. jedna se ale o
>  vetsi pocet pocitacu, radove pres stovku. a mam jeden cas.
>
>  napadlo me kopirovat image ci obraz disku. ale kopirovat vzdy s jednoho
>  disku na druhy, to bych mohl skoncit s instalaci za par mesicu.

Podle meho udelejte jednu vylazenou instalaci a zabalte ji tarem, pak uz
jenom kopirujte pres sit (k tomu budete potrebovat zachranou disketu treba
suse pres kterou nabootujete system)

>  napad (mozna blbost). na kazdou volnou ksandu v pocitaci dat
>  disk, pripadne sehnat jeste nekde IDE radice a kopirovat hromadne na silne
>  masine naraz na treba 6 a vice disku. zprovoznit pripadne RAID (nemam s
>  timto zkusenosti).

Po te siti se mi to zda nejjednodusi.

>  je neco takovehoto mozne ?? pripadne ma s tim nekdo zkusenosti ??
>  nejaky lepsi napad ??
>
>  4) MS Exchange : linuxova nahrada ???

Nejsem si jistej ale to je mailserver nebo ne ? Jako mailserver se da
pouzit sendmail, qmail atd...

--
| Pavel Trefny, Ticha 338, Blatna 38801 |