djbdns

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Pondělí Červenec 15 09:16:02 CEST 2002

Dobry den,

On Mon, Jul 15, 2002 at 12:08:27AM +0200, Tomáš Vondra wrote:
> [...]
>    djbdns tak abych se na server mohl odkazovat napriklad pres
>    http://intranet/ a nemusel pres IP. Pochopitelne bych ctel, aby se
>    ostatni pozadavky predavaly na ostatni.
>
>    Dospel jsem k tomu ze na serveru, ktery funguje i jako router do
>    Internetu a na kterem to DNS ma bezet, bude pusteno tinydns a
>    externi dnscache. Instalace probehla OK, ale at delam co delam tak
>    mi to proste resolvuje bud domena "intranet" nebo ostatni
>    (napriklad www.seznam.cz), a to podle toho jestli mam v
>    /etc/resolv.conf adresu na tinydns nebo dnscache.

Filozofie je takovato: vyuzivate dnscache a reknete dnscache, ze
veskere dotazy na vnitrni domenu zpracovava tinydns. Tzn:

cd /etc/dnscache/root/servers a zalozite tam nasledujici soubory:

1.168.192.in-addr.arpa.
intranet.

(ty tecky na konci musi byt!!!)

No a obsahem techto souboru bude IP tinydns, ktera se stara
o resolving tech domen, cili:

127.0.0.1

>    Nejsem schopen nakonfigurovat to tak aby se dnscache (visici na
>    192.168.1.100, coz je interface do vnitrni site) zeptala tinydns
>    (visici na 127.0.0.1) a pokud tam neuspeje tak u DNS providera.
>    Pristup z vnitrni site tam povoleny je (mam vytvoreno
>    /etc/dnscachex/ip/192.168.1), zkousel jsem tinydns (tj. 127.0.0.1)
>    pridat do /etc/dnscachex/servers/@, ale bez vysledku. Jak to mam
>    dnscache proboha vysvetlit?

Postup mate.

(BTW: da se najit na http://cr.yp.to/djbdns/faq.html pod dotazem:

How do I tell my cache to consult internal DNS servers?

Protoze jste na vytacene lajne, doporucuju jeste tento odkaz:

How do I tell my cache to forward queries to an external cache?)

>    V konfiguracnim souboru data pro djbdns mam nasledujici tri radky
>
>    =intranet:192.168.1.100

tento radek vymazte...

>    .:192.168.1.100:192.168.1.100:a

tenhle radek by mel vypadat takto:
.intranet:192.168.1.100:a

Vas puvodni radek dela z Vasi tinydns root server (tedy server,
ktery se stara o domenu '.').

>    .1.168.192:in-addr.arpa:192.168.1.100:a

tenhle by mel vypadat takto:
.1.168.192.in-addr.arpa:192.168.1.100:a

Ja bych Vam ale spise doporucoval toto nastaveni:

=ns.intranet:192.168.1.100
#(neni vhodne mit jmeno domeny soucasne jako jmeno serveru)
.intranet::ns.intranet
.1.168.192.in-addr.arpa::ns.intranet

Tento priklad Vam zavede do DNS zaznam o pocitaci ns.intranet
a pak tento pocitac urci jako DNS server pro domeny intranet.
a 1.168.192.in-addr.arpa., coz by melo fungovat tak, jak
pozadujete.

Vyzkousejte pomoci dig-u:

dig ns.intranet
dig -x 192.168.1.100
dig intranet ns

>    a v pohode mi to "intranet" resolvuje, ale doufam ze chyba tam neni
>    zakopany ten pes...

to se tedy trochu divim, ze to chodilo... Zvlast reverz byl velmi
podivny...

>    Predem dik za radu

Neni zac. Chapu, ze zacatecnikovi s djb SW pripadaji DJB stranky
zmatene, ale verte mi: najdete tam opravdu vsechno ;-)))

>    Tomas

Zdravi
Honza Marek