pristupova prava po nainstalovani rpm

Martin Hassman martin.hassman na vscht.cz
Úterý Červenec 16 08:31:41 CEST 2002

Zdravim,

posleni dobou se mi nejak casteji stava, ze nainstaluji nejake rpm a vsechno se zda
byt v poradku, az na to, ze u nekolika adresaru se nastavi prava pro cteni jenom
vlastnikovi (takze obvykle rootovi). Tim padem bud program vubec nefunguje, nebo jen
castecne.

Protoze se mi to ted stalo nekolikrat za sebou (RedHat7.3), a jak vnitrne funguji rpm
nerozumim, tak se chci zeptat, zda to mam vzdy povazovat za problem autora rpm (a
poslat bugreport :-), nebo jsem omylem neco trapne spatne nastavil.

Jedine co mne napadlo, jestli ta prave nejak nesouvisi s umask hodnotou (ta u roota
vypada presne takto).

Mezi zminovanymi je napr. cstools rpm stahnuty z RH7.3 adresare od pana
Kerslagera. Nastesti vyhodi inteligentni chybu, takze problem jsem hned odstranil, ale
kdyz to nainstalim vedle kolegovi, tak si ani neskrtne.

martin hassman