Problem DNAT + qmail

Juraj Lutter otis na wilbury.sk
Úterý Červenec 16 09:36:12 CEST 2002

On Mon, Jul 15, 2002 at 12:25:40PM +0000, Milan Sorm wrote:
> Ahoj.
>
> Mam nasledujici problem, ktery mi nejde (ani po konzultaci dokumentace)
> vyresit:
>
> 1. mam stroj, na kterem jsou 4 ruzne IP adresy nabindovane k jednomu
>    rozhrani (vznikalo postupnym odchazenim HW a presunem sluzeb na jeden
>    stroj)
> 2. tento stroj provozuje qmail a bere postu pro radu ruznych name
>    prirazenych pomoci A a CNAME k temto 4 IP
> 3. MX pro tato jmena rovnez miri na tento stroj
>
> 4. mam druhy stroj, kde je na solarisu spusten qmail
> [...]

odporucam do /var/qmail/control/smtproutes na masine 1 pridat:

:masina2

cize to bude vyzerat napr. takto:

masina1% pwd
/var/qmail/control
masina1% cat smtproutes
:masina2
masina1% su -
Password:
masina1# killall -1 qmail-send
masina1# ^D
masina1%

tym padom vsetka posta ktora pride na stroj masina1 bude qmailom
forwardnuta na masinu2. eventualne sa da spustit separatny qmail-smtpd
pomocou tcpservera na jednom vybranom IP rozhrani :-) inak, odporucam
pozriet http://www.lifewithqmail.org/lwq.html

otis

--
Juraj Lutter