Podpora VELKYCH diskovych poli

Zdenek Kaminski xkaminsk na fi.muni.cz
Středa Červenec 17 18:47:16 CEST 2002

On Wed, 17 Jul 2002, Zdenek Mazanec wrote:

> Souhlasim s tim, ze moznost cestovani mezi ext2 a ext3 je vyborna vec. Moje
> pohadka zacina tak, jsem chtel zurnal. V dobe, kdy nebylo ext3, byl pouze
> reiserfs. Pouzival jsem ho a brecel kvuli potizim s quotou, rozsirenyma

No, nejsem si jisty, zda poradi narozeni tech trech zurnalu pro Linux bylo
ext3, xfs a nakonec reiserfs, i kdyz v jadre bylo prvni reiserfs.

Ale to neni k diskuzi

> [...]
> se z nich nedalo nic. Sice dodnes troku podezrivam hardware, ale na dotcenem
> stroji xfs drzi a nema nejmensi potize.
>
> Mam-li to tedy schrnout:
> pro xfs: nula padu, nula problemu, podpora prav ve stylu NT pres sambu, acl
> tak nejak od prirody, vysoky vykon v nasazenich, ktere jsou pro me typicke
> (hodne nalych souboru)
> proti xfs: ??? velky ovladac, ktery se nevejde na disketu
>
> pro ext3: hladky prechod z ext2 a zpet
> proti ext3: uz me 2x osklive vypekl, co se zurnalovani tyce na muj vkus

Nevim, jak to je ted na ext3, ale kdyz jsem kdysi nejak sachoval s
quotama, tak jsem musel dotycne parcely (mimochodem konecne pekny vyraz,
dovolim si jej pouzivat... :-) premountovat na read-only a pak zase zpatky
na rw, ale dvakrat jsem musel kvuli tomu do init 1 :-((( Kdezto u xfs nic
takoveho neni potreba.... Tam jsou quoty tak nejak nativne skoro
odkjakziva.

Ale to bylo fakt davno a ja byl vice mene zacatecnik.... (a jak tak nekdy
pozoruji, jsem jim porad cim dal tim vice...)

Na druhou stranu jsem u xfs neobjevil nic podobneho jako "File attributes
on ext2/3" Potreboji, aby nektere soubory mely priznak
"append" atp... A pak to resim jednou parcelou na ext3 a parametrem bind v
prikazu mount...

Pokud me v tomto nekdy nasmeruje, byl bych moc rad. Uz by mi nic nechybelo
:-)

Clovek si proste nevybere...

Bc. Zdenek Kaminski <xkaminsk at fi.muni.cz>

homepage: http://www.fi.muni.cz/~xkaminsk/