Spousteni programu z disku "servirovaneho" Sambou

Martin Pokorny pokokonf na purus.cz
Čtvrtek Červenec 18 16:36:35 CEST 2002

>(souborova databaze postavena nad B-Tree Filerem od Turbopower).
>V ramci reorganizace jsem tenhle "disk" (disk fyzicky ne, ale to sdileni)
>premistil na linuxovy server se Sambou. No a zacaly se dit veci...
>Na nekolika pocitacich v siti ten program bezi trochu sviznej, na dalsich se
>brutalne zpomalil. Ale nejhorsi je, ze se obcas stane, ze program zahlasi
>nejakou chybu sdileni databaze a v datech vznikaji ruzne nekonzistence.
>Rad bych se proto zeptal, mate-li nekdo zkusenosti s provozem dosovych
>programu z disku sdileneho pres Sambu, nebo aspon tip, cemu se vyhnout, nebo
> [...]
Zdravim,
B-Tree Filer ma tri rezimy "sdileni" - NoNet, MsNet a Novell. Vzdy se
pouzivaji jina systemova volani. Sdileni se realizuje pres soubory
*.DIA, ve kterych si kazda stanice zapisuje, kterou oblast souboru ma
zamcenou pro sebe, popr. zda je zamceny cely soubor. Pri rezimu Novell
se urcite pouzivaji prikazy pro zamceni souboru, t.j. krome priznaku v
DIA se zamce skutecne i blok souboru. Toto nemusi (mozna) pres Sambu
fungovat na 100%.  Rezim MS-Net by mel zamykat pouze logicky, t.j. do
DIA zapsat, ktera cast je zamcena. Tento rezim je urceny pro libovolnou
sit.  Soubory se oteviraji vzdy ve sdilenem rezimu pro cteni (dos open
mode $42).  Takze zkuste v programu najit, jestli se neda zmenit typ
filerem inicializovane site (kazdy program s filerem musi volat
BtIsamInit(NetMode)) .  Dalsi problem programu muze byt pri vicenasobnem
otevreni jednoho souboru jednou instanci programu. Zajimave je, ze v
siti Win98 to jede i inicializovane jako Novell, vcetne sdileni souboru,
ale problem nastane, pokud jedno PC otevre soubor dvakrat. Pak se to
chova, jak pisete - ale s tim by jste se musel setkat uz na Win98.

Sice necekam, ze vam to problem vyresi, ale kdyz ted vite, jak ve Fileru
funguje sdileni, treba se vam bude lepe hledat nejaka chyba na Sambe.

Hodne stesti
Martin