Problem s DMA: "hdc: DMA disabled"

Tomas Horsky horsky na nextra.sk
Čtvrtek Červenec 18 22:32:45 CEST 2002

Zdravim

Po nainstalovani RedHat 7.3 sa mi zacal v dmesg zjavovat napis
hdc: DMA disabled
Ide o napalovacku, ktoru mam spristupnenu cez SCSI emulaciu (hdc=ide-scsi,
preto je mi divne, ze o nej hovori ako o hdc, a nie scd0). Prejavuje sa to
hlavne tak, ze pri napalovani ide CPU na 100% a seka aj mys (plus caste
podtecenie buffera v cdrecord). Predtym som mal RH 7.1 a nic take sa
nedialo. Vrtal som sa trochu v zdrojakoch a nasiel som tam odkaz na `hdparm
-d1 /dev/hdc`, a tym sa vsetko vyriesi (teda zapne sa DMA), a palenie ide v
pohode (ani nevidno ze by CPU pracoval, tak mi to slo aj v RH 7.1). Ze DMA
funguje, som sa presvedcil aj v /proc/ide/hdc/settings, kde je toto:
using_dma               1    ...
(predtym tam bola 0)

Zaujimalo by ma ale __preco__ sa to deje. Preco sa DMA po nabootovani vypne,
a na co sa mam zamerat pri hladani problemu.

Dakujem,

Tomas Horsky