Problem s DMA: "hdc: DMA disabled"

Čtvrtek Červenec 18 23:43:00 CEST 2002

Dňa 18. júl 2002 o 22:32, Tomas Horsky napísal(a):

> nedialo. Vrtal som sa trochu v zdrojakoch a nasiel som tam odkaz na `hdparm
> -d1 /dev/hdc`, a tym sa vsetko vyriesi (teda zapne sa DMA), a palenie ide v
> pohode (ani nevidno ze by CPU pracoval, tak mi to slo aj v RH 7.1). Ze DMA
> funguje, som sa presvedcil aj v /proc/ide/hdc/settings, kde je toto:
> using_dma               1    ...
> (predtym tam bola 0)
>
> Zaujimalo by ma ale __preco__ sa to deje. Preco sa DMA po nabootovani vypne,
> a na co sa mam zamerat pri hladani problemu.

napadaju ma dve moznosti. jedna, ze sa to vypne pri starte pomocou
nacitania konfiguracnych suborov pre hdparm (zrejme
/etc/sysconfig/harddisks), alebo este skor nacitanim nastavenia kernelu
z /etc/sysctl.conf).
no a este nakoniec CONFIG_IDEDMA_AUTO=y v konfiguracii jadra (neodpustim
si, ze v "distribucnych jadrach" to je zapnute:) ).
.. ak to nie je problem cdromky hardverovy, co asi nie, ked to uz
chodilo..

--
Linux 2.4.18-21mdk
Mandrake Linux release 8.3 (Cooker) for i586