Problem s DMA: "hdc: DMA disabled"

Martin Mačok martin.macok na underground.cz
Čtvrtek Červenec 18 23:44:59 CEST 2002

On Thu, Jul 18, 2002 at 10:32:45PM +0200, Tomas Horsky wrote:
> Po nainstalovani RedHat 7.3 sa mi zacal v dmesg zjavovat napis
> hdc: DMA disabled

V jakem momente se to tam objevi? Pri bootu kernelu? Pri nabihani
systemu? Pri pouziti cdrecord?

> Ide o napalovacku, ktoru mam spristupnenu cez SCSI emulaciu
> (hdc=ide-scsi, preto je mi divne, ze o nej hovori ako o hdc, a nie
> scd0).

Z hlediska systemu je to IDE zarizeni. Az z pohledu cdrecord se to
jevi jako SCSI zarizeni.

> podtecenie buffera v cdrecord). Predtym som mal RH 7.1 a nic take sa
> nedialo. Vrtal som sa trochu v zdrojakoch a nasiel som tam odkaz na `hdparm
> -d1 /dev/hdc`, a tym sa vsetko vyriesi (teda zapne sa DMA), a palenie ide v

> Zaujimalo by ma ale __preco__ sa to deje. Preco sa DMA po
> nabootovani vypne, a na co sa mam zamerat pri hladani problemu.

Mozna je nekde v /etc/sysconfig/ (nepamatuju si presne jmeno souboru)
nastaveno vypnute DMA ... jestli je to pri bootu, zkuste to projit
(viz /etc/rc.d/rc.sysconfig)

--
         Martin Mačok                 http://underground.cz/
   martin.macok na underground.cz        http://Xtrmntr.org/ORBman/