DJBdns riesenie pre SOHO

Michal Krause michal na krause.cz
Pátek Červenec 19 10:58:47 CEST 2002

On 19/07/2002, Pogac Daniel wrote:

> Neviem ci sme si rozumeli.
>
> Nejde mi o to aby som na kazdom adapteri ine nastavenie DNS. Ide mi
> o to, ako dosiahnut a cim s balikom DJBdns aby som mal lokalnu domenu
> a to co nedokaze vybavit aby forwardol do internetu a vybavil
> poziadavku. Mne to totiz nefunguje a neviem ci na to idem spravne.
>
> Mam na vnutornom a vonkajsom adapteri tinydns a na localhoste
> dnscache. Dnscache funguje normalne. Ale ako mam dosiahnut, aby najprv
> pozrel na tiny A potom isiel smerom von ked pozadovanu domenu tento
> DNS server neobsluhuje.

Ja myslim, ze na to jdete spatne. Vy potrebujete na localhostu spustit
tinydns, ktere obslouzi tu lokalni domenu, a na vnitrnim rozhrani site
dnscache, ktere povolite odpovidat na dotazy z teto site. Potom
v konfiguraci dnscache nastavite, ze pro onu lokalni domenu se ma ptat
na 127.0.0.1 a to je vse. Pro vse ostatni si sahne automaticky ven.
Presnou syntaxi si z hlavy nepamatuji, nicmene navod sem nekdo posilal
myslim zacatkem tohoto tydne (nebo koncem minuleho), takze snad uspejete
v archivu.

S pozdravem
                        Informace (nejenom) ze sveta Linuxu      /\/  \

Vsetci by chceli byt van Goghmi, ale odrezat si ucho ani jeden.
                                                  J. Raz ve filmu Rabaka