DJBdns riesenie pre SOHO

Peter Ronai peter.ronai na dionach.com
Pátek Červenec 19 11:03:48 CEST 2002

On Fri, 2002-07-19 at 09:32, Pogac Daniel wrote:
> Neviem ci sme si rozumeli.
>
> Nejde mi o to aby som na kazdom adapteri ine nastavenie DNS.
> Ide mi o to, ako dosiahnut a cim s balikom DJBdns aby som mal
> lokalnu domenu a to co nedokaze vybavit aby forwardol do internetu
> a vybavil poziadavku. Mne to totiz nefunguje a neviem ci na to idem spravne.
>
> Mam na vnutornom a vonkajsom adapteri tinydns a na localhoste dnscache.
> Dnscache funguje normalne. Ale ako mam dosiahnut, aby najprv pozrel na tiny
> A potom isiel smerom von ked pozadovanu domenu tento DNS server neobsluhuje.

Vas problem spociva v tom ze vy nepotrebujete tinydns
musite rozbehat dnscache (ten na localhoste) a dnscachex na lokalnom
interfejsi
jedna kes, ta mala odpoveda na lokalne requesty a druha odpoveda na
klientske

tinydns je na obsluhovanie domen, ten nezodpoveda na rekurzivne queries
co sa podoba na bind ktory ma servovat len domeny a cache poskytovat
nema (aj bind sa da mylim splitnut)

DJBDNS ma tri programky len na to aby poskytol dns
dnscache - cache (zvykne bezat 2x)
tinydns - dns server pre UDP requesty
axfrdns - zone transfer server

ked nastavite dnscachex, nezabudnite mu nastavit acl aby vam na requesty
zo siete aj odpovedal

dz