pri cteni z ntfs nejsou videt nektere soubory

Martin Hassman Martin.Hassman na vscht.cz
Pondělí Červenec 22 16:14:58 CEST 2002

Snazim se mountnout ntfs, ale zatim bez plne uspokojiveho
vysledku.
Nikdy se mi nedari dosahnout toho, aby byly videt
opravdu vsechny soubory, tim myslim vsechny ty, co obsahuji
ruzne "divne" znaky. A bohuzel na nich mi zalezi, protoze
kdyz ve skole prebootuji z woken do linuxu, tak kolegove
chteji mit pristup k svym datum z woken, coz resim pres
Sambu, ale mnozi z nich pouzivaji bud ceske znaky v nazvech
souboru nebo jine "hruzy", a k tem se pak nedostanou.
No a odpovedet jim, at to nazvi inteligentne, tak na 'muj' linux
zacnou hned spilat :-(

Zatim mam dle navodou z netu tato dve (nedostatecna) reseni
- vypisy z /etc/fstab:

/dev/hda1               /mnt/winsystem          ntfs
auto,umask=000,iocharset=iso8859-2,ro 0 0

Tak vidim ceske znaky, ale nektere soubory nejsou videt
vubec, v /var/log/messages se objevuji hlasky:

NTFS: Unicode name contains a character that cannot be
converted to chosen character set. Remount with utf8
encoding and this should work.

Zkusil jsem najit alespon jeden takovy soubor, co neni
zobrazen a narazil jsem na klasicky soubor v Sento adresari
pr poslani dat na disketu: 31/2 Floopy (A).lnk (kde 1/2 je jako
jeden znak). (Zrovna u tohohle souboru by mi
to teda opravdu nevadilo, ale byl to prvni, ktery jsem
nasel).

Reseni cislo dva je:

/dev/hda1               /mnt/winsystem          ntfs
auto,umask=000,utf8=yes,ro 0 0

Pak jsou videt sice vsechny soubory, ale cestina je naprosto
necitelna.

Pouzit soucasne utf8=yes a iocharset=iso8859-2 nejde. Tak se
ptam, je nejake lepsi reseni.
Nebo (v horsim pripade) existuje seznam znaku, ktere
nejdou zobrazit (abych to kolegum napsal velkym pismem na
monitor :-).

martin hassman