pri cteni z ntfs nejsou videt nektere soubory

Pondělí Červenec 22 17:13:27 CEST 2002

On Mon, 22 Jul 2002, Martin Hassman wrote:

> NTFS: Unicode name contains a character that cannot be
> converted to chosen character set. Remount with utf8
> encoding and this should work.

A co chcete vedet dalsiho? Problem je v tom, ze NT ukladaji nazvy souboru
v Unicode, cili pro kazde osmibitove kodovani 1:1 (1 znak - 1 bajt) bude
existovat hromada unicodovych znaku, ktere nelze reprezentovat (pokud
chcete mit seznam, tak si z www.unicode.org stahnete UnicodeData.txt a
vyhazejte z toho znaky v te sade, co chcete pouzit...prislusna data urcite
nekde najdete; predem mohu rict, ze to budou tisice polozek a to tam
jeste nebudou cinske ideogramy -- i kdyz ty asi vasi kolegove v nazvech
souboru bezne nepouzivaji).

Nejlepsi reseni je smirit se s tim UTF-8. Akorat budete muset Sambu nejak
ukecat, aby si s UTF-8 rozumela (coz by snad mohla umet). Pouzit to
zaroven s iocharset=iso8859-2 pochopitelne nejde, protoze nemuze jmena
kodovat dvema zpusoby zaroven. Jedine ze by umel nejaky hybridni mod,
kdyby znaky, u kterych to jde, konvertoval na ISO 8859-2 a zbyle by
transformoval v nejake "escape sequences". Mam dojem, ze jsem to nekde
i videl.

I kdyz mozna jeste lepsi reseni je naucit lidi, aby nenechavali data na
pocitaci, ke kteremu muze nekdo prijit a prebootovat ho do jineho (nekteri
by toto slovo vynechali <g>) OS. ;)