pri cteni z ntfs nejsou videt nektere soubory

Ales DOLECEK ales.dolece na centrum.cz
Pondělí Červenec 22 22:19:40 CEST 2002

Martin Hassman wrote:
> Snazim se mountnout ntfs, ale zatim bez plne uspokojiveho
> vysledku.
> Nikdy se mi nedari dosahnout toho, aby byly videt
> opravdu vsechny soubory, tim myslim vsechny ty, co obsahuji
> ruzne "divne" znaky. A bohuzel na nich mi zalezi, protoze
> kdyz ve skole prebootuji z woken do linuxu, tak kolegove
> chteji mit pristup k svym datum z woken, coz resim pres
> Sambu, ale mnozi z nich pouzivaji bud ceske znaky v nazvech
> souboru nebo jine "hruzy", a k tem se pak nedostanou.
> No a odpovedet jim, at to nazvi inteligentne, tak na 'muj' linux
> [...]

Co přesně máte na mysli pod pojmem "divné" znaky.  Pokud se jedná o
diakritiku ta je zcela bez problému (včetně všech žťňď atd.)

> Zatim mam dle navodou z netu tato dve (nedostatecna) reseni
> - vypisy z /etc/fstab:
>
> /dev/hda1               /mnt/winsystem          ntfs
> auto,umask=000,iocharset=iso8859-2,ro 0 0

Doufám, že máte v jádře podporu CP852, CP1250 a UTF8 do jádra (iso8859-2
použité pro "default NLS Option" je samozřejmě také třeba).  Při
konfiguraci jádra lze nalézt pod "File systems"/"Native Language Support".

Bez těchto voleb byla diakritika na NTFS a VFAT filesystemech nečitelná,
ovšem pokud vám diakritika šlape...  Snad jen to UTF8.

                           Hodně štěstí