devfs

Martin Kebert mkebert na seznam.cz
Čtvrtek Červenec 25 11:01:22 CEST 2002

tak devfsd pouzivam priblizne od te doby co existuje. Pravda pouze na svem
pocitaci (na necem si hrat musim ne ? :-) ), na serverech jeste nikdy.
Soucasny stav je myslim OK (jestli je nekde problem, tak sem na nej zatim
nenarazil). Pro "zpetnou" kompatibilitu je potreba mit spusteny daemon
"devfsd", ktery zajistuje symlinkama "stare" nazvy (napr. /dev/hda,
/dev/ttyS0,...). Jinak v soucasne dobe vsechny dulezite programy (mount, fsck
& spol) s nim pracuji s novymi nazvy bez problemu. A pro ostatni bezi
"devfsd" i kdyz nevim, jestli ho jeste vubec potrebuju. Zase na druhou stranu
se muzu porad odkazovat starymi nazvy zarizeni, protoze z shellu vzdy radsi
napisu:

mount /dev/hda1 -t vfat /mnt

nez:

mount /dev/ide/host0/bus0/target0/lun0/part1 -t vfat /mnt

Prepisovat nejake scripty ? Myslim ze ne. Pak je ale dulezite aby byl devfsd
pusten hned jako prvni. Debian dava symlink /etc/rcS.d/S01devfsd, cimz se
pousti opravdu prvni. Samozrejme po initu, pripadnym e2fsck (pokud hebla
masina) a tak. Mozna je potreba zmenit fstab (ja v nem mam "nove" nazvy), ale
mozna taky ne. Protoze jadro vi co myslim pojmem /dev/sda4, takze koren
namountuje a ostatni mountovani se deje az po spustenem devfsd.

Co se tyce podpory v distribucich. Nevim jestli nejaka distribuce ma v
defaultnim jadre zakompilovanou podporu devfs, ale spis ne protoze devfs je
tusim stale experimental. Takze je nutne si zkompilovat jadro vlastni. S
devfsd by to mohlo byt lepsi. Napr.Debian ma balicek obsahujici devfsd.

--
S pozdravem
  Martin Kebert