devfs

Michal Ludvig michal-linux na logix.cz
Čtvrtek Červenec 25 15:13:40 CEST 2002

Ales DOLECEK wrote:
> Mohl by někdo znalejší napsat pár řádek o %SUBJ.  Zajímaly by mne
> především praktické zkušenosti.

Pokud vim, tak devfs je mrtve, casem asi bude dropnuto z 2.5.x kernelu a
bude nahrazeno driverfs (?) systemem, ktery bude mit zcela jiny design a
princip prace.
Napr. devfs exportuje jmena zarizeni, coz muze byt problem jednak proto,
ze se neexportuje pro stejne zarizeni vzdy stejne jmeno (viz nize) a
druhak proto, ze se tezko zavadi moduly "on demand". Driverfs naproti
tomu bude exportovat jen cisla pripojenych zarizeni (major a minor) a
userspace daemon zajisti vytvareni patricnych devices. To je jen jeden z
mnoha rozdilu.

> Je to použitelné (jádro 2.4.18)?

Pokud nepouzivate hot-plug zarizeni a dalsi veci, ktere mohou ale nemusi
v systemu byt (treba ZIPku), tak to relativne dobre pouzitelne je. Pokud
vsak mate USB a nedejboze ho i pouzivate, tak za devfs radsi zapomente.
Nebo se pripravte, ze se vam treba jmeno zarizeni bude menit po kazdem
pripojeni...

> Jsou třeba nějaké nejnovější verze určitých balíků?

Mel byste mit spustny daemon devfsd, ktery zajistuje zpetnou
kompatibilitu se starym /dev.

> Bude třeba přepsat nějaké skripty?

Pokud nebudete pouzivat devfsd, tak budete muset prepsat par cest v par
skriptech. Na jednom stroji pouzivam devfs bez devfsd a napriklad fstab
vypada takhle:
~$ more /etc/fstab
/dev/ide/host0/bus0/target0/lun0/part5 /     ext3 defaults 1 1
/dev/ide/host0/bus0/target0/lun0/part1 /boot ext2 defaults 1 2
[...]
Mingetty neposloucha na /dev/tty1 ale na /dev/vc/1 a podobne. Ale
vsechno se to tyka jen upravy cest.

> Podporuje to již některá z distribucí?

Nejsem si jist, ale rekl bych, ze mandrake (?) v jedne verzi s devfs
experimentoval. Ovsem brzo zjistili, ze to nebyl dobry napad a v dalsi
verzi se vratili ke stare dobre koncepci klasickeho /dev.

Michal Ludvig