Udaje v /proc/partitions

Jirka Kosina jikos na jikos.cz
Pátek Červenec 26 11:15:54 CEST 2002

On Fri, 26 Jul 2002, Jan Kasprzak wrote:

> : Pocet merges (za sekundu, mam pocit). Merge nastava, kdyz je nkolik
> : mensich readu uspesne slouceno do jednoho vetsiho).
> 	Podle linux/drivers/block/genhd.c to zrejme neni za sekundu ale
> absolutni cislo.

Ano, taky se mi zda.
Dokumentace k tomuto patchi neni veskera zadna (mozna by stalo za to
napsat mail Zlatkovi, jestli s tim nechce neco zkusit udelat - ocekavam,
ze budou existovat i jine programy krome iostat, ktere to budou chtit
nejak smysluplne parsovat).

Asi nejpodrobnejsi popis ;)) ktery jsem nasel, je ve zdrojacich iostatu

typedef struct {
	unsigned int rd_ios;    /* Read I/O operations */
	unsigned int rd_merges; /* Reads merged */
	unsigned int rd_sectors;/* Sectors read */
	unsigned int rd_ticks;  /* Time in queue + service for read */
	unsigned int wr_ios;    /* Write I/O operations */
	unsigned int wr_merges; /* Writes merged */
	unsigned int wr_sectors;/* Sectors written */
	unsigned int wr_ticks;  /* Time in queue + service for write */
	unsigned int ticks;     /* Time of requests in queue */
	unsigned int aveq;      /* Average queue length */
} blkio_info_t;

> [...]
> a read-ahead 8). Pro srovnani jsem pustil "dd if=/dev/hdc bs=64k of=/dev/null"
> (hdc ma take mult-count 16 a read-ahead 8). Je zajimave, ze u obou disku
> je v te dobe rsect/rio priblizne 126.5 a rsect/rmerge = 62. Proc tohle
> nezalezi na tom po kolika blocich ctu a proc je to vetsi nez mult-count
> disku? Prece pokud mam mult-count 16, tak by disk mel na jedno cteni nacist
> nejvic 16 sektoru (nebo KB, nevim presne). Kazdopadne ne 62 nebo 126.
> Muzete generovat dalsi napady co presne znamena rio/wio a rmerge/wmerge.

Za tim, co znamena rmerge a wmerge (resp. co by melo znamenat) bych si
celkem stal - sledoval jsem pred nejakou dobou v nejakem mailing-listu
debatu. Bohuzel si nevzpominam, jestli to bylo v linux-kernelu nebo nekde
jinde, takze se to spatne hleda. ;(

Mozna je v tom patchi nejaka chybka. O jaky kernel jde?

> 	Akorat tady je divne, ze mam na vsech discich to "use" porad
> okolo 1000 za sekundu (a nekdy dokonce vic).

Ve zdrojacich (drivers/block/ll_rw_blk.c) je nejaky komentar, ve kterem
jsou zminene nejake problemy se zaokrouhlovanim, aby utilization nevyletla
nad 100% - mozna to s tim bude mit neco spolecneho.

Zda se, se to skutecne neni jeste uplne doladene ;)

--
JiKos.