Vyřešeno: Srovnání SuSE a Mandrake ?

n_petr na seznam.cz n_petr na seznam.cz
Pátek Červenec 26 12:54:13 CEST 2002

Srovnání SuSE 7.2 a Mandrake 8.2...

Tak se mi dnes dostal do rukou Mandrake 8.2 bluebird z netu.

instalace přes DrakeX vs Yast2

DrakeX
- nelze dát zpět (nikde jsem to neobjevil)
+,- pomalejší nastavování (hodně položek)
+ promakaná konfigurace HW zařízení
+ pěkný přehled, kam se budeinstalovat

Yast2
+ velice rychlé a jednoduché
- zdaleko nejde nastavit tolik co v DrakeX
- méně přehledné, kam se intaluje

SuSE
- složitější LILO
+ pěkně se konfiguruje zvuková karta (ale stejně problém se SiS 7012)
+ promakáné Control Center pod KDE
+ Yast1
+ pěkné výpisy kernelu při startu
- nastavování fstabu
- zelené okno v prvním terminálu začne brzy rozčilovat

Mandrake
+ mocnější LILO
+ ihned po startu nastavený fstab, přístupné všechny partition ve správném
kódování
+,- LinuxConf nic moc v něm není
+,- kernel 2.4.18, ale stejně mi nehraje SiS 7012
- defaultně maskuje výpisy kernelu při startu
- Control Center pod KDE nic moc
- divná konfigurace zvukovy (pořádně jsem ani nenašel)

Závěr z pohledu zelenáče po hodinovém zkoumaní MDK: V Mandrake jde jednoduše
nastavit to, co se musí v SuSE dělat všechno ručně. SuSE se nainstaluje
rychleji, ale nenechá si do sebe moc kecat. Lepší podpora HW, ale jen ve
standardních nabídkách. Mandrake se mi zdá daleko flexibilnější.

Petr Novák <n_petr na seznam.cz> ... ;-) žabák v linuxu (-;