mapovani vice disku do jednoho adresare

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Pátek Červenec 26 15:19:44 CEST 2002

Cejka Rudolf wrote:
: >>       A co by v tom adresari jako melo byt pak videt? Co se ma stat kdyz
: >> ty adresare budou obsahovat stejne pojmenovany soubor/adresar?
: >
: > :-) A hlavne kam se vlastne bude zapisovat nove vytavreny soubor ...
:
: ??? Co je na tom dotazu tak divneho? Proc mam tak casto dojem, ze
: dokud neni neco v Linuxu implementovane, tak se to velkoryse ignoruje
: a povazuje za hloupe, a musi se pockat, dokud se to v Linuxu neobjevi?
: (Jako treba tagged queuing pro IDE...)

	:-) No comment.

: Nevim, co presne chtel puvodni tazatel, ale kdybych se ptal ja, tak
: bych tim myslel to, ze jeden disk by byl "podlozni", kde by byla
: ulozena read-only data (kdo nema fantazii, tak pridavam jeste na
: read-only mediu), a pres to by se prekryl jiny disk, na ktery by se
: ukladala zmenena data a informace o smazanych souborech, aby bylo mozne
: soubory i jakoby "mazat" - efektivni, ucinne, elegantni.

	Samozrejme pokud by tazatel mel na mysli nejaky overlay FS,
tak by se asi ptal trochu jinak.

	Problem s overlay FS je, ze minimalne ten nejvrchnejsi FS musi
krome beznych vlastnosti podporovat i whiteout-entry v adresari, cili
informaci o tom, ze v "prekrytem" read-only svazku doslo ke smazani souboru
a tento tedy nema byt videt.

	Nerikam ze je to k nicemu, ale zrejme to neni natolik zadane,
aby to nekomu stalo za namahu s implementaci. Slysel jsem ze pro 2.6
na tomhle dela Al Viro, ale o zadnych realnych vysledcich nevim.

-Y.

|----------- If you want the holes in your knowledge showing up -----------|
|----------- try teaching someone.                  -- Alan Cox -----------|