Upgrade glibc na vzdalenem stroji [RH]?

Neděle Červenec 28 11:45:09 CEST 2002

On Sat, 27 Jul 2002, Petr Tomasek wrote:

> Chci se zeptat, jestli muzou nastat nejake problemy pri (nejnovejsim
> redhatim) upgradu glibc.

Krome toho, ze to cele prestane fungovat? Ani ne... :)

> Staci rpm -Uvh? Da se to delat na vzdalenem stroji? Musim rebootovat?
> Redhati o tom nic nepisou.

Pote, co se provede vymena glibc (napr. tim rpm -Uvh), je dobre bezici
programy presvedcit, aby novou glibc zacaly pouzivat -- coz se nejlepe
udela tak, ze vsechny umrou a spusti se znova, cehoz se zase nejlepe
dosahne rebootem, ale muze stacit i pouze restartovat vybrane sluzby
(zalezi na tom, co noveho ten upgrade prinasi). Jistou specialitou je
proces init (pid 1), do ktereho je treba vzdy kopnout (neco jako init u),
aby se "reinkarnoval", protoze jinak bude porad drzet starou a uz
smazanou glibc a to i po odmontovani vsech fs po shutdownu, takze na /
zustane takovy smazany/nesmazany soubor, ktery tam treba muze strasit
az do nejblisiho fsck. Ale to kopnuti by mel automaticky udelat
postinstalacni skript.

Na vzdalenem stroji se to sice da delat, ale osobne bych to neriskoval,
pokud 1. uz to nemam vyzkousene odjinud, 2. nemam moznost v pripade
prusvihu rychle zajistit napravu. Pravda...budeme-li predpokladat, ze
klicove komponenty systemu budou s novou glibc fungovat, tak by mel
vetsinou stacit maximalne manualni reboot, coz zvladne i uklizecka,
kdyz se ji rekne, do ktereho knofliku ma stouchnout smetakem.

Horsi by to bylo, kdyby nejaky program prestal uplne fungovat (coz se
muze s malou pravdepodobnosti stat kvuli chybe v glibc, s vetsi
pravdepodobnosti kvuli chybe/prasarne v tom samotnem programu). U
nejakych "mission-critical" programu, zvl. nepatricich primo do
samotne distribuce (a tudiz temer jiste nezahrnutych v jakemkoli
distributorove QA), muze davat smysl funkcnost s novou glibc predem
otestovat (na jinem pocitaci pripadne pomoci hratek s LD_* apod.).