Upgrade glibc na vzdalenem stroji [RH]?

Petr Tomasek tomasek na etf.cuni.cz
Neděle Červenec 28 21:05:25 CEST 2002

On Sun, Jul 28, 2002 at 11:45:09AM +0200, Pavel Kankovsky wrote:

> Krome toho, ze to cele prestane fungovat? Ani ne... :)

No, to je na co se ptam ...

> Pote, co se provede vymena glibc (napr. tim rpm -Uvh), je dobre bezici
> programy presvedcit, aby novou glibc zacaly pouzivat -- coz se nejlepe
> udela tak, ze vsechny umrou a spusti se znova, cehoz se zase nejlepe
> dosahne rebootem, ale muze stacit i pouze restartovat vybrane sluzby
> (zalezi na tom, co noveho ten upgrade prinasi).

Tohle vsechno me je jasny. Otazka byla: podela se mi neco, kdyz
to (v tomto konkretnim pripade) proste preinstaluju pomoci
rpm -Uvh a nic jineho uz neudelam? Zkusil jsem to a vypada, ze ten
system funguje...

> Jistou specialitou je
> proces init (pid 1), do ktereho je treba vzdy kopnout (neco jako init u),
> aby se "reinkarnoval", protoze jinak bude porad drzet starou a uz
> smazanou glibc a to i po odmontovani vsech fs po shutdownu, takze na /
> zustane takovy smazany/nesmazany soubor, ktery tam treba muze strasit
> az do nejblisiho fsck.

Hmmm... to potom nechapu, jak si init dokaze odmontovat "pod nohama"
root-fs (nedela nahodou remount,ro?). A nemel by se tohle postarat prave
umount, ktery by nepouzity inode mel smazat?

Jinak, zjistil jsem zajimavou vec:

SuSE 6.3:
 # ldd /sbin/init
        not a dynamic executable

RH 7.2:
 # ldd /sbin/init
        libc.so.6 => /lib/libc.so.6 (0x4001c000)
        /lib/ld-linux.so.2 => /lib/ld-linux.so.2 (0x40000000)

--
Petr Tomasek, http://www.etf.cuni.cz/~tomasek/