zacatecnice

OldFrog oldfrog na volny.cz
Neděle Červenec 28 14:52:33 CEST 2002

>Nainstalovala jsem SuSE 8.0 a bylo to snazší, než
>nainstalovat Windows, k prácí normálně používám
>Photoshop, teď Gimp a jsem plně spokojena :-).

Takze vitam v klubu...

>Ale... používám Linux týden a ačkoliv Gimp už jsem
>zkrotila, mám jako uživatelka pár problémů na které
>nemohu přijít, prosím poraďte:

Je dobre je specifikovat rovnou do subjektu, napr.:
"Drobnosti - kmail, kde, mozilla, resolv.conf"

>Jak odeberu/přidám položky do hlavního menu vlevo dole
>(to co se ve Windows jmenuje start)? Třeba Mozillu tam
>mam v jedné nabídce (Internet/WWW) hned dvakrát pod
>sebou a ráda bych tu jednu vyhodila...

Pomoci nastroje "kmenuedit", ktery spustite bud z konzole
nebo z nabidky: system -> nastroje -> editor nabidek.

>Nainstalovala jsem si modem, ale před  každým
>připojením mi to napíše...
>/etc/resolv.conf chybí nebo jej nelze .číst!
>Co s tím? Je to ošklivá hláška, nicméně připojení
>funguje (jak vidíte).

Budto neexistuje nebo neni nastaven pro cteni,
overte, jeho smysl zjistite v manualove strance:
prikaz "man resolv.conf". Obvykle jej nastavuje
automaticky YaST2, jeho popis najdete pravdepodobne
tez na 8. CD v pdf s ceskou systemovou priruckou.

Ve Vasem pripade v podstate muze byt resolv.conf
prazdny soubor, pokud nejste pripojena do nejake lokalni
site.

>No a pak je tu mozilla... na windows jsem ji mela moc
>rada, ale tady ma strasne oskliva pismenka a navic
>nepise ceske znaky, co s tím?

V preferencich Mozilly nastavit v "Appearance" fonty pro Central
European,doporucuji minimalni velikost 12, zadat fonty, jejichz
nazev konci na iso8859-2, coz je ceske kodovani v linuxu. Pro zacatek
muzete u vsech peti polozek zadat stejny font. Zrusit volbu
"Allow documents to use other fonts" a znovu nacist stranku.

V "Navigator - Languages" pridat "Czech" a "Default character
coding" nastavit na iso8859-2. Nektere stranky jsou ale v CP1250,
pak bude treba jej rucne prepnout pomoci nabidky "View -> Character
coding".

Nejlepe vypada Mozilla podle mne s True Type fonty z Windows,
ale instalace vyzaduje par kroku, takze treba priste...

Mimochodem, vyplati se instalovat aktualni verzi Mozilly,
tedy 1.0 nebo 1.1beta.

>Neumím nastavit Kmail aby odesílal poštu. Musím přes
>web. Přijímá v pohodě.

Mate zadany smtp server?

>Tak to je to co me zatim trapi, kdyz mi pomuzete,
>vymyslim na vas urcite nove problemy :-)

Tech je vzdycky dost.

>Dík, Zuzana

Dejte vedet, jak to funguje.

OldFrog