zacatecnice

Jirka Kosina jikos na jikos.cz
Neděle Červenec 28 14:35:36 CEST 2002

On Sun, 28 Jul 2002, Zuzana Silná wrote:

> jedním kliknutím... asi bych si časem zvykla, ale nešlo
> by to nastavit tak, aby se otvírali po dvojitém
> kliknutí jako ve Windows? Pořád vše otvírám dvakrát...

KDE Control Center (ma to ikonku na taskbaru, nebo je to primo v prvni
urovni menu) -> Peripherials -> Mouse. Tam se da vybrat mezi Single click
a Double click.

> Jak odeberu/přidám položky do hlavního menu vlevo dole
> (to co se ve Windows jmenuje start)? Třeba Mozillu tam
> mam v jedné nabídce (Internet/WWW) hned dvakrát pod
> sebou a ráda bych tu jednu vyhodila...

Ze ji tam mate dvakrat je divne. Nicmene menu editor spustite treba tak,
ze pravym tlacitkem kliknete na "K" (alias "Start" ;) ) a vyberete, ze
chcete spustit "Menu editor".

> Nainstalovala jsem si modem, ale před  každým
> připojením mi to napíše...
> /etc/resolv.conf chybí nebo jej nelze .číst!
> Co s tím? Je to ošklivá hláška, nicméně připojení
> funguje (jak vidíte).

Tento sioubor slozi k nastaveni DNS (preklad symbolickych jmen pocitaci na
IP adresy). Pokud byste mela pevna pripojeni k Internetu, ktere by nebylo
realizovano pomoci PPP, tak by Vam predklad adres nefungoval. Nektere
programy pro zajistovani pripojeni pres ppp si DNS resi po svem, takze jim
absence tohoto souboru nemusi nutne vadit. Proste ten soubor vytvorte
prazdny, a uvidite ;)

> No a pak je tu mozilla... na windows jsem ji mela moc
> rada, ale tady ma strasne oskliva pismenka a navic
> nepise ceske znaky, co s tím?

Co se tyce osklivych pismenek - zkuste si nastavit Antialiasing fontu
(taktez v KDE Control center, v polozce Fonts). Ne vzdy je vysledny efekt
lepsi, ale pomoci to muze ;)

Ad ceske znaky - u vsech stranek, nebo jen u nekterych? Slusne udelana
stranka by o sobe mela prozradit, v jakem je psana kodovani cestiny, a
browser by se podle toho mel zaridit. Muzete urcit implicitni hodnotu
kodovani, ktera se ma pouzivat, pokud stranka tuto informaci neobsahuje
(Edit -> Preferences -> Navigator -> Languages).

> Neumím nastavit Kmail aby odesílal poštu. Musím přes
> web. Přijímá v pohodě.

Jaka je chybova hlaska?

--
JiKos.